Українська мова


10 клас
Контрольна робота № 1 з теми «Одиниці мови. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія»                  
1 варіант
Перший рівень
1.        У якому прикладі виділені букви позначають різні звуки?
а) входить – виходить               б) в’ється  вяне                 в) варить - вірить   г) в’юн – вухо
2. У якому слові буква я позначає два звуки?
а) воля                        б) свято                     в) надія           г) знання
3. У якому прикладі виділено морфеми?
а) зів’ялий             б) вїхати                в) вийти               г) в машині
4. У якому прикладі виділено слово?
а) світло-зелений                  б) яскраве світло             в) сліпучо-яскравий            г) заяскравий
5. Знайдіть рядок зі спільнокореневими словами
а) дорога, дороги, дорогою                      б) дорога, доріжка, дорожити
в) дорога, доріжка, доріженька                  г) дорога, дорогий, дороговизна.
6. У якому слові виділено префікс?
а) правда             б) праліс        в) правий                          г) прагнути
7. Знайдіть словосполучення
а) за будинком               б) новий будинок                     в)будуть майструвати        г)високий-високий
8. Виділіть фразеологізм
а) дати їсти          б) ні дати, ні взяти           в) ні квітів, ні дерев             г) взяти гроші

Другий рівень
1.        Запишіть подані слова. Вкажіть у кожному кількість букв та звуків. Підкресліть букви, що позначають тверді приголосні звуки.
Танець, їдальня.
2.        Випишіть слова, у яких звук (б ) вимовляється як напівпом’якшений (б).
Бик, бік, бє, білий, бються, бігти.
3.        Випишіть слова, у яких вимовляється звук (с: )
Сім, колосся, сміється, піднісся, військо, віссю.

Третій рівень
1. Запишіть три слова, в одному з яких буква т позначає звук (т), у другому – (т), у третьому – (д).
2. Запишіть два слова, в яких усі приголосні звуки м’які.
3. Спишіть, вставляючи, де це потрібно, пропущені букви чи апостроф.
Прис...в...ята, різ...б...яр, різнобарв...я, картоплин...я, духм...яний.

Четвертий рівень
1.        Доберіть до слова вада таке, щоб у цій парі простежувалось протиставлення приголосних за дзвінкістю – глухістю.
2.        Випишіть слова, які мають однакові приголосні звуки. Запишіть їх у фонетичній транскрипції.
Стікати, посивілий, весілля.
3.        Вкажіть орфоепічну ознаку, яка об’єднує три слова в поданій групі. Підкресліть «зайве» слово. Чим воно відрізняється від інших?
Свято, цвіркун, зв’язати, сніп.

Контрольна робота з теми «Одиниці мови. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія»                  10 клас
2 варіант
Перший рівень
2.        У якому прикладі виділені букви позначають різні звуки?
а) пахнути-співати       б) поїхати-приїхати              в) палкий-пяний                 г) п’є – пють
2. Вкажіть слово зі звуком (дж)
а) підживлювати         б) віджену                 в) джміль                 г) віджилий
3. У якому прикладі виділено морфему?
а) при дорозі              б) приміський         в) приязнь               г) прикрощі
4. У якому прикладі виділено слово?
а) міждержавний       б) між селами        в) міжгір’я       г) між’ярусний
5. Знайдіть рядок зі спільнокореневими словами
а) правий, правити, управління                б) правий, праворуч, правіше
в) правий, правого, правому                    г) правий, справити, справа.
6. У якому слові виділено префікс?
а) надія       б) напис  в) нарозхват           г) напівморок
7. Знайдіть словосполучення
а) уздовж гори                                           б) гірська місцевість                
в)поміж горами                                         г)будемо подорожувати
8. Виділіть фразеологізм
а) сипати руками       б) сипати у мішок     в) сипати іскрами    г) яскраві іскри

Другий рівень
1.        Запишіть подані слова. Вкажіть у кожному кількість букв та звуків. Підкресліть букви, що позначають тверді приголосні звуки.
Листя, багрянець.
2.        Випишіть слова, у яких вимовляється звук (д).
Дим, безодня, мідь, підняти, діло, угіддя.
3.        Запишіть в одному рядку слова, де буква с  позначає звук (з), у другому - (с).
Сім, злість, просьба, свято, синій.

Третій рівень
1. Запишіть три слова, в одному з яких буква с позначала би звук (с), у другому – (с), у третьому – (з).
2. Запишіть два слова, в яких усі приголосні звуки тверді.
3. Спишіть, вставляючи, де це потрібно, пропущені букви чи апостроф.
Зів...ялий, ц...вітін...я, жаб...ячий, торф...яний, дзв...якнути.

Четвертий рівень
1.        Запишіть три слова, у яких різними способами позначалась би м’якість приголосного (н).
2.        Випишіть слова, які мають однакові приголосні звуки. Запишіть їх у фонетичній транскрипції.
Світання, сум’яття, свято.
3.        Вкажіть орфоепічну ознаку, яка об’єднує три слова в поданій групі. Підкресліть «зайве» слово. Чим воно відрізняється від інших?
Пісня, шість, радість, звістка.

Немає коментарів:

Дописати коментар